maandag 1 oktober 2012

Via Palmaris ACE erkend opleider werkzaam bij PSV Eindhoven




Ruud Huijbregts is als sportverzorger/fysiotherapeut, werkzaam bij PSV in Eindhoven. Hieronder volgt een verslag van zijn weg daar naar toe.


Via onder andere Palmaris Massageopleidingen, een ACE erkend opleidingsinstituut, in Valkenswaard, ben ik terecht gekomen binnen de jeugdopleiding van PSV Eindhoven.
Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Ruud Huijbregts en ben 26 jaar. In 2006 ben ik afgestudeerd aan het CIOS in Sittard, waarna ik in 2010 afstudeerde aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven als fysiotherapeut. Na deze opleidingen ben ik aan de slag gegaan als algemeen fysiotherapeut in een particuliere praktijk in Eersel. Tijdens de opleiding, werd weinig aandacht besteed aan het deelvak massage en ik vond, dat ik daarin te kort kwam. Na de opleiding sportmassage bij Palmaris Massageopleidingen en het behalen van het A.C.E. –erkende diploma sportmassage, heb ik me deze kennis en vaardigheden eigen gemaakt en gebruik ik het ook in de praktijk. Daarnaast ben ik in seizoen 2011-2012 begonnen als sportverzorger/fysiotherapeut bij de jeugdopleiding van PSV Eindhoven.


De combinatie van de drie hierboven genoemde opleidingen waren een plus, om bij PSV aan de slag te kunnen. Mijn werkzaamheden als fysiotherapeut en mijn werkzaamheden bij PSV zijn tot op heden prima te combineren en hebben ook een mooie aanvulling op elkaar.
Mijn werkzaamheden bij PSV, behelst de eerste verzorging van de spelers van de C1 tijdens de wedstrijden. Voorafgaand aan de wedstrijden bestaat het met name uit het intapen van een enkel of vingers. Daarnaast komt het soms voor, dat ik een licht stimulerende massage geef. Tijdens de wedstrijden ben ik verantwoordelijk voor de eerste zorg bij een blessure. Na de wedstrijd is het zorg, dat een geblesseerde speler weet, wat hij in het weekend wel en niet mag doen en breng ik verslag uit naar de hoofdfysiotherapeut van de jeugdopleiding. Bij ernstige blessures heb ik dezelfde dag nog contact met de hoofdfysiotherapeut.

Naast de wedstrijden in het weekend, spelen deze jongens ook een aantal toernooien in het jaar. Ook op deze vaak meerdaagse toernooien, ben ik als sportverzorger/fysiotherapeut verantwoordelijk voor de gezondheid van de spelers. Hier komt onder andere de voeding tijdens het toernooi en de kleding die gedragen moet worden voor, na en tussen de wedstrijden door. Verder komen er tijdens een toernooi regelmatig spier- en peesklachten voor, door de hoge belasting.

Afgelopen seizoen hebben de jongens top gepresteerd. Naast het kampioenschap in de eerste divisie B, behaalden we een mooie 3e en 4e plaats op twee internationale toptoernooien in Groenlo en Oostende met tegenstanders als AJAX, Bayer Leverkusen, Dynamo Moskou, Manchester United, Liverpool, Real Madrid en Olympique Marseille. Ook speelden we een toernooi in Polen, waar we in de kwart finale uitgeschakeld werden.

Dit seizoen werden de voorbereiding weer gestart in juli en zijn we weer begonnen, aan een mooi voetbalseizoen.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage